Да се закрие Комисията за защита на потребителите

Тук искам да се спра на едни от любимците ми – чиновниците от Комисията за защита на потребителите. Само дето не знам как точно защитават потребителите. И кои точно потребители защитават.

Ето какво ни се случи след като наскоро имах срещи от трети вид с тез неземни и смело мога да кажа корумпирани създания.

Преди около 2 месеца си купихме ваучер за боядисване на апартамента през сайт за групово пазаруване като изпълнител бе фирма Финанс 5 АД с управител г-н Петър Караиванов. Резултатът от ползваната услуга – боядисване на апартамент – бе потресаващ. Омацан апартамент и нагло поведение. Разбира се подадохме оплакване в сайта от който бяхме закупили ваучерите.

Служителите и собствениците на сайта бяха много любезни и след като разгледаха молбата ни и снимките и останаха потресени от погрома причинен от г-н Караиванов, поеха нещата много присърце и ни поканиха на среща, на която да се опитаме да се разберем с въпросния господин. Срещата се проведе в техния офис и беше емблематичен пример за нагло и арогантно поведение. Като капак, след заплахите на г-н Караиванов, че ще ни попилее и размаже, когато казахме че ние ще се обърнем към Комисията за защита на потребителите, господинът се изсмя и смело заяви – оплачете се, няма проблем аз имам връзки там.

Разбира се наглото и арогантно поведение както и твърдението за познати в КъЗъПъ не ни спряха и подадохме жалба. И се започна.

Най-напред решихме да използваме възможността да пуснем жалбата през интернет – в такава епоха все пак живеем, нали. Жалбата ни бе пусната на 04-05-2012 г. Близо две седмици – ни дума, ни вопъл, ни стон. Това не ни отказа и на 15-05-2012 писахме отново на комисията с молба да ни кажат как се развиват нещата и защо нямаме все още вх. номер. Отговорът дойде на следващия ден и в него най-сухо и бюрократично ни отговориха, че:

• молбата ни е заведена под номер Ц-03-4368
• „КЗП няма практика да дава входящи номера,освен ако жалбоподателя не ги изиска.“ – това го слагам в кавички, защото е цитат от писмото на КъЗъПъ
• както и че са много натоварени – пак цитат „Бихме искали да Ви обърнем внимание,че в КЗП постъпват десетки жалби всекидневно и Комисията не би могла да разглежда определени жалби с приоритет.“
Потресени ли сте. Аз да. Разбирам, че Комисията е претрупана с работа и никога не сме искали да гледат жалбата ни с приоритет. Просто искаме в разумен срок да я разгледат. И да знаем, че е получена и заведена при тях. Е да ама не би. Според тях тая работа не ставала така. Те не давали вх. номер, освен ако не сме си го пискали. Е как тогава ще знаем работили се по нашата жалба? Как ще разберем какво става?

След една седмица получихме „междинен отговор“ – не се смейте така бе озаглавено писмото – от КъЗъПъ, в който ни уведомяваха, че са предприети действия срещу управителя на Финанс 5 АД, но „Тъй като управителят на фирмата отказва да съдейства за извършване проверка и предявяване на жалбата Ви, на основание чл.194 от Закона за защита на потребителите /ДВ, бр.99 от 2005 г.; изм. ДВ, бр.18 от 2011 г./ същата е препратена в СДВР за извършване на съвместна проверка.“. Сега разбрах защо съществува КЗП единствено и само да препращат жалбите ни към СДВР. Но последното мисля можем и сами да си го свършим. Без да се налага да издържаме един куп хрантутници които само си седят на бюрата и ядат нашите с труд изкарани пари.

Междувременно в периода 16-05-2012 и 23-05-2012 ми се обади някакъв господин, който се представи че е от КъЗъПъ и след като каза че се обажда във връзка със жалбата й, започна … да ме увещава да спра жалбата. Не директно, разбира се, а обяснявайки й че щяла да засегне много хора и как нямало да има резултат и нищо те не могат да направят. Потресаващо нали !!! Служител обяснява за собствената си служба, че тя не може да си свърши работа. Той дори ме покани на среща в Комисията, за да ми дообясни как да си прекратя жалбата !!!

В петък 20-07-2012 – същия служител се обади и половин час опитва да ме навива да се срещна с г-н Караиванов и да се разберем. Питам аз, каква му е работата на този да урежда такива срещи. Освен, ако той не е човека на Караиванов. Аз друго обяснение нямам. И какво ще се разбираме с г-н Караиванов – той трябва да ни върне парите – това е. Дори не искаме от него обезщетение за това, че след неговата вакханалия, трябваше да отстраняваме щетите за наша сметка.

Разбирате ли сега защо искам да се закрие Комисията за защита на потребителите. Това бюрократично недоразумение, направено единствено с цел да лапка нашите пари, които ние най-честно и почтенно внасяме под формата на купчина данъци в държавата. Закриването на тази комисия ще спести на фиска доста разходи, които може да се използват за други, далеч по-разумни цели. В края на крайщата – няма смисъл от съществуването на комисията ерго Няма комисия следователно няма разходи. „