Бих желал да ви уведомя за некоректни практики извършвани от сервиза за бойлери на фирма Балмакс ЕООД (тел. 0885160825, www.balmax.com).

В края на месец март 2013 г. бойлера ми STIEBEL ELTRON, който е с 10 годишна гаранция, почти експоладира и имах късмет, че бях в къщи за да го изключа. Три месеца по-рано през януари беше правена и профилактика на бойлера, която е изрядно описана от техниците на фирмата в гаранционната карта на бойлера с подпис и печат.

Обадих се в сервиза на БАЛМАКС ЕООД и те изпратиха отново същите двама техници, които бяха се подписали и на профилактиката. Те дойдоха, установиха проблема, снимаха с фотоапарат гаранционната карта и полето с извършената от тях лично профилактика и казаха, че ще отнесат случая в сервиза и най-вероятно ще ми заменят бойлера, защото проблема е във водния съдържател, който се е пръснал. Казаха ми да изчакам няколко дни докато разгледат случая и щели да ми се обадят.

Чаках повече от 10 дни и след като не получих обаждане, аз се обадих и потърсих управителя на сервиза. Казаха ми, че го няма и ще му предадат, че съм го търсил. Това издирване продължи няколко дни, докато накрая служител на сервиза ми се обади и каза от името на управителя, че трябвало да си платя 230 лв., защото нямало гаранция на тази част то бойлера. Аз питах как така, при положение че преди 2 месеца правиха профилактика, а той каза, че профилактиката била само на електрическите части и отказа ремонта. А такова нещо няма – на гаранционната карта си пише, че бойлера има 10 г. гаранция и трябва да се прави профилактика – не пише никъде че има различни профилактики и те като дойдоха на самата гаранционна карта не написаха че е профилактика само на ел. частта, а че си е цялостна. Въпреки продължилите ми обаждания и искания да се чуя и с Управителя, ми беше отказвано многокрано и поради това реших да се обърна към вас.

Подадих естествено жалба към КЗП, но от там наскоро получих дълго писмо в което ми обясняваха как не е тяхна работа, защото те можели да реагират до 2 години след покупката, а сега бойлера е на 5 години. С други думи въпреки че гаранцията е 10 годишна няма кой да ти защити този 10 годишен срок и нанпрактика STIEBEL ELTRON лъжат с тази гаранция и я използват като маркетингов трик, знаейки че бойлерите им не издържат толкова и че сервиза им ще се измъкне от гаранцията, по начин, който очевидно е отработен.

От вашият опит, какъв е начина човек да се защити при такива дълогогодишни гаранции при положение че КЗП отговарят до 2-та година? Не са ли измамни тези гаранции?