В категория | Телевизия и Интернет

Поръчки по интернет!

Как да предпазя личната си информация при пазаруване по интернет?

Избягвайте да давате лична информация (консуматорски навици,състав на домакинството си), тъй като това може да доведе до нежелани търговски оферти. Четете внимателно условията за ползване на Вашите лични данни; не се притеснявайте да питате дали те не се изпращат на трета страна. Никога не давайте ПИН кода на вашата кредитна карта! Приемайте само транзакции, направени със сигурно плащане, означено с малко заключено катинарче или ключ в долната част на екрана. При използване на обществен компютър, не запазвайте в браузъра използваните от вас пароли.


· Как да избера правилно покупката си по интернет?



Преди да поръчате определена стока по интернет и най-вече преди да я платите, си задайте следните въпроси, които ще Ви помогнат при Вашия избор:

Ясно обозначен ли е търговецът (име, адрес, регистър)?

Наясно ли сте със стойността на доставката, данъците и митническите такси?

Наясно ли сте с предложените гаранции, особено за видео, компютър или оборудване от електрически уреди?

Наясно ли сте със сроковете и условията на продажба? Внимавайте за срокове, които ограничават правата ви!


· Как да съм сигурен, че няма да бъда подведен?

Бъдете наясно, че езикът и разширението на уебсайта (.fr, .es., .hu т.н..) не определят на всяка цена държавата и страната-членка, където е установен продавачът. Също така Ви препоръчваме да не се доверявате на специални оферти и реклами, които изглеждат „прекалено хубави, за да са истина”. Имайте предвид факта, че ако поръчката е потвърдена чрез e-mail доставката на продукта все още може да бъде отказана от търговеца, защото електронното потвърждение обикновено не означава сключване на договор.


· Какво да съм сигурен, че няма да настъпят проблеми с плащането?

Преди да потвърдите вашата поръчка, трябва да имате възможност да коригирате евентуални грешки. Вашето съгласие се изразява с двойно щракане: едно щракане, за да удостоверите поръчката и едно щракане, за да потвърдите удостоверяването. Помислете за запазването на резюме на Вашата поръчка, потвърждение на транзакцията, а също и на сроковете и условията на продажбата към датата на поръчката. Ако въпреки това след плащането възникне някакъв проблем не се колебайте да се свържете незабавно с търговеца и да направите рекламация. Внимавайте: върху резюмето от вашата поръчка някои сайтове автоматично добавят продукт или услуга (например застраховка), за да ви накарат да направите следваща покупка. Преди да потвърдите поръчката, можете да откажете този нов продукт като го извадите от вашата „кошница”.


· До каква информация за доставчика на стоката или услугата имам право на достъп?



Доставчикът на услуги е задължен да предоставя пряк и безпрепятствен достъп на потребителите до информация за:

- името или наименованието си;

- постоянния си адрес

- данни за кореспонденция, включително телефон и адрес на електронна поща, за осъществяване на пряка и навременна връзка с него;

- данни за вписване в търговски или друг публичен регистър;

- информация за органа, осъществяващ контрол върху дейността му, когато тази дейност подлежи на уведомителен, регистрационен или лицензионен режим.

Не предприемайте поръчка от доставчик, за когото липсва тази информация!


· Какви са правата ми в случай, че искам да анулирам поръчката?

В ЕС вие имате право да анулирате онлайн покупката в срок от 7 работни дни – „период за размисъл“, който започва да тече от деня, в който получите поръчаните продукти. В този период може да решите да анулирате поръчката, поради каквато и да е причина, дори само да сте си променили мнението. Продавачът е длъжен да ви върне парите в срок от 30 дни. Възстановената сума трябва да включва всички понесени от вас разходи.

Внимание!! Седемдневният период за размисъл не се отнася до резервации за хотел, наемане на автомобил, самолетни билети и други, ако купувате от частно лице, а не от професионален търговец.

· Каква гаранция има стоката?

Когато закупите стока по пощата, телефона или интернет от търговец, базиран в ЕС, вие имате същото право двегодишна гаранция, каквото бихте имали, ако бяхте купили стоката от магазин. Нямате право обаче да искате възстановяване на сумата от търговеца, ако дефектът е незначитилен – например неотрязан конец или разпорен шев на дреха.

· Примерни случаи за проблеми при покупки по интернет

Български потребител прави поръчка на детски дрехи от френски сайт. Дни по-късно от кредитната карта на потребителя е изтеглена сумата за направената от него поръчка по-рано. Два месеца по-късно потребителя не получава поръчаните стоки. Потребителя е правил многократни опити да се свърже с търговеца, но неуспешно.

Потребител от Великобритания поръчва по интернет от български търговец голямо количество парфюми. Когато ги получава, обаче, с изненада установява, че стоките са фалшиви , а освен това са и различни от поръчаните от него артикули. Потребителят пише на търговеца за проблема, но последният отказва да окаже съдействие по жалбата

Отговори / Коментирай

You must be logged in to post a comment.

ПУБЛИКАЦИИ

Категории

Архив по дата

август 2014
П В С Ч П С Н
« юли   ное »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031