КОРОНА ДОКО 2017, ЕИК: 204558809, управител: Димитринка Атанасова Сакъзова-Тенева, адрес: гр. Ямбол 8600
ж.к. Възраждане, бл. 25, вх. Б, ап. 1

Тотално некоректна фирма за пране на килими!
На 18.07.2017 реших да направя запитване за пране на килим като звъннах на обявения телефон по разни рекламни брушурки и в страницата им във фейсбук. Отсреща ми вдигна жена, най-вероятно въпросната дама Димитринка Атанасова Сакъзова-Тенева, на която аз се опитах да задам няколко въпроса относно това как перат – ръчно или машинно, какви препарати използват, има ли нужда от почистване от нас килима, и т.м. Съвсем обикновенни въпроси, свързани с желанието ми да получа пълна информираност относно качеството и естеството на предлаганата от нея услуга – пране на килим. Смятам, че е норално човек да бъде добре информиран, относно това, за което заплаща. Особено в този случай при липсваща такава информация за тяхната услуга.
Изключително изненадан останах от реакцията на въпросната дама относно задаваните от мен въпроси. Госпожата премина в отбранителна позиция и започна да се държи изключително нервно и заядливо по телефона. Започна да отбягва въпросите ми изключително надсмешливо, като се стигна до там да ми заяви, защо съм я разпитвал така, все едно бизнеса ли ще й крада/взимам/уча или нещо такова. Това ме изненада доста от елементарната й реакция на женичката, но въпреки това се опитах да обясня, че просто ме интересува какво е качеството на предлаганата им услуга за да преценя дали ме устройва или не. Общо взето не получих читави отговори, които очаквах, но въпреки това исках да им пробвам услугата. Тя се похвали по телефона, че едни и същи клиенти имала от вече 3 години, от както са стартирали, което прозвуча много хвалебствено. Разбира се, женичката не пропусна да изкаже и негативизма си към други колеги с подобни услуги в града. Това, което тя ме посъветва е да съм „отишъл“ във фейсбук страницата за повече информация. Това го бях вече направил и не видях пълна информация, на това, което ме интересуваше.

Бях видял вече, че цената им е 1лв/кг за килими и патеки – стандартна цена в град Ямбол + безплатен транспорт.
Въобще не посмях да я питам за цената, понеже тя беше ясна, поне според мен, от рекламните им брушурки, който съм виждал, а и от снимка на самата брушурка във фейсбук страницата им. Мисля, че ако бях я питал и за това да ми я потвърди, целият разговор щеше тотално да ескалира в неясна посока. Единствено вмъкнах въпроса за безплатния транспорт, за който тя потвърди, че е налична опцията.

Реших, че в крайна сметка изглежда всичко нормално, от към цена ми се „връзва“ имога спокойно да им пусна един кухненски тъничък кухненски килим с някакви остатъчни петна от замърсявания. В крайна сметка, нека видим как ще се справят.

Обясних на жената, че килимът е голям, или поне според мен.
Тя, съвсем невъзмутимо изрично ми подчерта килимът трябва да бъде изчистен от нас предварително, защото тя нямала да го чисти, а щяла да го пере. Ползвала скъпи машини, био шампоани и т.н. Всъщност, това въобще не ме интересуваше толкова, но много ми прозвуча като някакв оправдание. Странни питанки възникнаха в главата ми, но си казах, добре, ще го почистим с прахосмукачката, няма проблем.

Договорихме се, че сутринта на следващия ден ще мине да го вземе. Така и стана. Но още при показването ми с килима, тя възкликна доста невъзмутимо това ли било големия ми килим?! Помислих си, да, тази жена е все още раздразнена от вчера и продължава да се държи „хапливо“. Не й обърнах особено внимание, обясних, че има по-голям килим и патеки, но нека видим какво ще стане с текущия. Та измърмори нещо от сорта: „а, значи ни пробвате“ докато се качваше в колата си. Споменах, ами да, ако сме доволни, ще пусним и другите.

Разделихме се и не минаха и 3 часа и въпросната дама ми звъни, че килимът ми е готов?! Като цяло изненада ме доста приятно, но пък се зачудих как е възможно толкова бързо да го изперат и да изсъхне. Понеже е тънък килим, като пътека, реших че е съвсем възможно това. Времето е чудесно, защо не? Разбрахме се, че ще мине да ми го остави.

След последващото прозвъняване се разбрахме да бъда пред адреса ми и да я чакам.
Пристигна дамата и ми връчи килима, спомена, че се е изпрал само едно петно като че ли е поостанало, ама го е търкала доста :). Казах си, ок, няма проблем. Предварително си бях претеглил килима и бях отчел, че би трябвало да й дължа 5лв. Около 5 кг и малко тежеше килима. Понечех да й платя, като тя спомена, че цената е 10 лв. Това отново ме изненада неприятно. Цената е двойна! Абсолютно некоректно! Взех още пари да й допълня до цената след което стоях и я гледах, докато тя ми се оправдаваше с някакви абсурдни обяснения, а аз дори не й успорих цената по никакъв начин. Казах си, ОК, няма проблем, надявайки се, че са се постарали добре, въпреки некоректния й номер. Попитах защо е такава цената, понеже не съм информиран за това, нито на прословутите й брушурки и фейсбук страница пишеше това? Тя започна да се оправдава с някакви небивалици, които въобще не ме интересуват като клиент, как идвала от другия край на града, ползвала скъп обезмаслител от Турция, който струвал 100 лв, как ползвала еди какъв си прах за пране (персил, перлоу или нещо такова), как ползвала био шампоан и накрая заяви, че от тази година такава й била цената вече при взимане на килими с общо тегло под 10 кг. Отновно пълна невъзмутимост при леенето на обясненията й. Казах си, добре, но никъде не е упоменато това, въпреки, че бяхте ме накарали да ви ровя във фейсбук страничката, нали? И така, нагли оправдания, но беше ги заковала с касова бележка за 10 лв. Казах си, ок, това е подходът на дамата, и нито на мен, нито на семейството ми ще им хареса това.

Прибрах се. След като развихме килима веднага съпругата ми установи, че има останали петна и не е изпран добре, въпреки, че беше добре опакован в найлон и приятно ароматизиран.

Е, за нас това е една некоректна фирма, без ясни условия за услугите си, възползваща се от наивността и не толкова информатираността на клиентите си или ще ви остави пред свършен факт, както беше при мен.

Има и други фирми за почистване в гр. Ямбол, които се държат много по-коректно и лоялно към клиентите си за разлика от тази. Така, че стойте далече от нея.