Сервизът Булграм ЕООД дава неверни заключения при рекламация на гаранционни телефони закупени от Технополис. Предполагам че имат картелно споразумение с големите търговски вериги да издават неверни заключения с цел неудовлетворяване на основателни рекламации. Сервизни техници които са правили диагностиките – Найден Д. и Георг Х. Подробно ще опиша нещата, за да си направи всеки заключения; Закупих телефон Nokia 2.2 от Технополис, но още през първата седмица ми направи много лошо впечатление това как се държи телефона. Невинаги, но в повечето случаи, по време на разговори, телефона самоинициативно си включваше най-различни функции – фенерчето, блутута или някоя друга функция от горното падащо меню. Също така забелязах, че софтуера няма настройка за пренасочване на повиквания към друг номер, когато телефона е изключен или недостъпен. Известно време търпях тези недостатъци, защото не знаех какво да направя за да ги отстраня. Стария ми смартфон LG няма тези проблеми. Говорих с мои приятели, които имаха други марки телефони, и те ми казаха че това не е нормално, и при тях такива проблеми не се забелязват. Посъветваха ме да ъпдейтна софтуера на телефона. Аз му пуснах всички налични актуализации до момента, но това не реши проблемите на телефона. Дори бих казал, че нещата се влошиха, и телефона започна да „мисли“ повече време при подаване на заявка за нещо. По-трудно започна да се отключва екрана с плъзгане на пръст по дисплея. Налагаше се по няколко пъти да го правя за да се отключи. И така, реших да върна телефона в Технополис за рекламация. Предадох го, имам протоколи. След няколко дена ми го върнаха със становище от сервиза, че нищо му няма. Тук ще отбележа две много важни неща: Аз запомних на колко процента е заредена батерията при предаването му в Технополис. Получих телефона ресетнат на заводски настройки, и почти неизразходвана батерия. Беше паднала само с 5 процента – колкото да се ресетне телефона и малко саморазряд, но не и да се направят някакви обстойни тестове. А заключението на сервиза гласи „Успешно преминати функционални тестове“. Някои ще кажат, че те са го зареждали – едвали, не ми се вярва. Реших да тествам телефона така както те са го оставили, без актуализации. При първия разговор нямаше проблеми. Но при втория видях, че екрана постоянно светва и загасва. След разговора проверих какво е ставало, като спуснах падащото отгоре меню, и установих че телефона си е включил блутута. На другия ден бях с приятел на заведение, когато телефона ми звънна. Когато започнах да говоря, по някое време гласът на търсещият ме се усили неимоверно. Това го забеляза и чу приятеля с който бях. Той е свидетел на случващото се. Телефона сам си беше включил високоговорителя. Написах аз подробно симптоматиката на телефона и я разпечатих на лист хартия. Занесох пак телефона в Технополис за рекламация и го предадох с констатациите. В последващите дни случайно видях мой бивш колега, и му споделих за проблемите с телефона. Той ми каза, че жена му също има Nokia, и има същите проблеми. При нея се включвало фенерчето по време на разговор. Успокоих се аз, че проблема не е в мен, щом и други хора са го забелязали. Да, ама след 3-4 дни ми върнаха телефона, отново със заключение, че е напълно изправен. Демек аз си измислям неоснователни причини да им го връщам!?! Казах на служителката, че трети път ще го върна за рекламация, и ако пак не го оправят и този път, ще си искам парите. Но там присъстващия може би управител, заяви че и 10 пъти да го върна, няма да ми върнат парите, защото сервиза е казал, че оплакванията ми са неоснователни. В двете сервизни заключения и дума не се обелва за това, че телефона има софтуерни недостатъци и това води до невъзможност за пълното му използване по предназначение. Визирам липсата на меню за пренасочване на повикванията когато съм на място в което няма мрежа. А това на мен ми е важно. Моето заключение, което не налагам на никого, е следното: Сервизът Булграм ЕООД дава неверни заключения. Техниците знаят за проблемите на тази марка телефони, знаят и че проблемите не могат да бъдат отстранени по никакъв начин. Но сервизът има негласни договорки с Технополис да лъжат и да издават неверни заключения. Това ги прави некоректна фирма! Респективно, ако могат да ви излъжат за нещо и да ви вземат повече пари за ремонт, ще ви излъжат. Решение на моя казус няма. От опит знам, че няма смисъл да пускам жалба в КЗП. Тази институция не работи в полза на гражданите. Инспекторите тенденциозно се доверяват на служителите на фирмата или сервиза, без дори да искат писмена експертиза. Доказателствата които вие представяте не се взимат под внимание. КЗП нямат собствени технически експерти. Накрая ви отговарят, че те не са съд и не могат да ви помогнат. Всичко това е известно на некоректните фирми, и те се възползват максимално. Мафията работи по отработената схема. Аз загубих 190 лева, защото този телефон е опасен за здравето ми, и в частност може да увреди слуха ми със силния звук от високоговорителя. Няма как да ползвам такъв телефон. Но тези две фирми ще загубят много повече от антирекламата която ще им направя.